Tuesday, January 26, 2010

berubahnya seorang 'PLAYER'...

     Dalam bosan2  nie, aku nak story 1 cite pasal salah sorang friend lelaki yg aku rapat kat tempat kj aku. tapi 1st thing skali i'm so sorry to him coz tetiba citer dia aku tulis kat cni. sorry geng... OK, 1st time i meet & know him, dia nie sorang 'player'. awek sorang tapi skandal mmg ramai. But sometimes im feel so curious camane dia senang dapat awek. macam 1 peribahasa 2 'PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI'...aku nie punya lew payah nak dpt bf...dia sng2 jew. org kata dia nie mamat jambu [tp bkn dlm kategori lelaki lembut tau]...just people said he's cute...is it?? [aii...camane lew aku bley sebut word nie...]. aku pown pelik. kekadang 2 aku sajer perli dier 'nak kata ko nie jambu aku tgk xde la plak. nak kata hensem jauh skali. aku pown heran la camane pompuan bley suka kat ko?'
     Mmg klakar. sampaikan bley dikatakan sume name ex-girl + scandal dia aku taulah. dasyat2...tapi memandangan aku lbh tua drpd die, aku slalu khutbah dgn dia supaya berubah. jgn byk scandal lg tapi dia xnk dgr. 'biasalew budak 90-an lew katakan'....wakakaka.....
      Tapi baru2 nie...tanggal 09/jan/10...suddenly he ask me about word 'DECLARE'...
aku pown pelik knp dia bley tanya word tue. aku penah le teka...nie mesti nak declare ngan scandal baru nie...tapi dia nafikan. ala nak sembunyi dari aku lew 2....eii friend, u think i dont know aaa!?? tapi lama-kelamaan aku tau citer sebenarnya!!! jeng...jeng...jeng......
     Rupanya mmg dia dah declare cintanya ngan sorang girl nie. TANGGAL 10/jan/10...x payahla aku sebut name nya. 1st time aku tgk muka budak 2 masa dia dtg kat tmpat kj aku. nice look...sedap mata memandang...tapi memula aku target nie mesti endingnya sama cam ex + scandal2 dia yg dulu. 'player' lew katakan...tapi rupanya aku silap.
     For the 1st time, dia berubah demi girl 2. perangai 'player' die tu pown tiba2 hilang...kuat btol penangan girl nie...tapi bgusla. kalo nie la girl yg bley ubah dia... ALHAMDULILLAH...aku pnh kata ngan dia "jaga 'bini' ko nie baik2. dlm byk2 gf + scandal yang aku tau, 'bini' ko nie  tgk macam budak baik. jgn sia2 kan dia"... 
     Bila dia bercerita pasal awek dia nie..muka dia berseri2...aku tau dia mmg tgh bahagia + happy skang dgn girl nie. baguslah...harap biar dorang berkekalan. Dia pown dah makin matang & sejak berkawan ngan girl nie, dia dah pikir masa depan. 'I'M VERY2 PROUD OF U' tapi btol la...akhirnya sorang 'player' bley berubah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...